10/12 Onsdag

Jag har precis som så många andra läst boken "Gömda" samt fortsättningen "Asyl".
Dessa böcker handlar om Maria Eriksson, en svensk tjej som blir tvungen att fly från sverige med sin familj efter att dom blivit hotade till livet och trakasserade av Marias före detta fästman.
När jag läste böckerna så kommer jag ihåg att jag reagerade väldigt mycket, man blev förbannad helt enkelt över att det kunde gå så långt. Hur någon kunde vara så sjuk i huvudet som den före detta fästmannen framställdes.

Men för någon vecka sen snubblade jag över en blogg, denna blogg skrivs av en frilandsjournalist och författare som har skrivit en bok vid namn "Mia - sanningen om gömda"
I denna blogg skriver hon om sitt arbete med boken samt lägger fram bevis från boken som visar på att det inte alls gått till så som det framställs i "Gömda".
Att det som står i den är långt ifrån sanningen.
Jag pallar inte sitta och skriva här vad skillnaderna är men dom är stora kan jag lova.


Gå in o kika själva
http://monicaantonsson.blogspot.com/

Kan lova att jag kommer köpa boken iaf.

Eddie verkade feberfri idag men har nu under eftermiddagen blivit lite varm igen, så säger han att han fryser oxå.
Det har varit två helvetiska nätter rent ut sagt. barne har hållt på och skrikit om vart annat, och legat och knölat sparkats och gnällt.
Snart helg igen, känns riktigt skönt. Förutom att alexandra jobbar långa pass på både fredag och lördag.
Och nu är det ju inte alls långt kvar till jul!!! Fy fan va gott det ska bli att få grisa i sig julmaten.
Och såklart kul när barnen ska få sina julklappar.
Det var allt jag hade för stunden......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0