Länge sen...

Jag skrev något nu, jag har helt enkelt haft annat för mig.
Det rullar på på utbildningen, jag har även fått veta att jag kommer få fortsätta där. Det var ju först fyra prov veckor, men jag antar att dom alltså tror att det ska gå att lära mig svetsa.
Veckan som varit har jag stått och svetsat "pinne" eller MMA som det egentligen heter.
Ganska kul faktiskt, men förbannat svårt i början att lära sig antända pinnjäveln utan att den fastnar i plåten eller slocknar för att man råkat lyfta den nån millimeter för högt.
Skit samma det blir väl ändå att satsa på MAG och TIG, för nu när kursen fortsätter så skall man välja två metoder som man kommer få licens på och dom två är dom vanligaste metoderna. Vilket gör att arbetsmöjligheterna ökar efter avslutad kurs.

I morse så väcktes vi av att eddie stod vid dörren till vårat sovrum och började kräkas, efter det så ville han gå och bajsa och var givetvis lös i magen.
Sen lade han sig på soffan och kräktes ett par gånger till under den tidiga morgonen, tur att vi hade tagit fram hink och att han duktigt nog alltid lyckades hinna till hinken så soffan och mattor klarade sig.

Han kräktes för sista gången vi ca 08:00 imorse, men för säkerhets skull så åkte jag till apoteket för att köpa vätske ersättning samt handsprit, måste ju försöka göra allt för att inte smittas.
Men sedan dess har han inte kräkts mer och ätit mackor och druckit ordentligt.
Man kan minst sagt säga att det är lite knepigt.
Detta har gjort att Alexandra och jag spekulerat i om det inte alls var maginfluensa utan att han kanske fått i sig något som magen inte alls uppskattade, annars kan man snacka om kort maginfluensa för nu är han helt som vanligt igen.
Men det är väl bara att avvakta och se vad som händer, man vet ju aldrig han kan ju börja kräkas inatt eller imorgon bitti igen. vi har även varit lite inne på om det kan vara så att förkylnings astman börjat spöka igen oxå för då var det ju såhär att han kräktes massor under ett par timmar, sen var allt som vanligt igen.

Nu skall jag gå och väcka min lilla fru som sover, hon har gjort det ett tag nu.
Om hon kunnat sova vill säga, barnen har varit minsta sagt livliga.
Men om hon somnat blir det till att väcka henne, klappa henne på rumpan lite........
Den perfekta rumpan=)......

Nej nu börja jag tänka på annat....... bäst att sluta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0