Första dagen

Idag har jag spenderat min första dag på svetsutbildningen.
Började med att man kom dit vid halv åtta bara för att sitta o glo. Vi skulle vänta in en till som skulle börja idag, men han ringde och hade gått vilse.
Så vi åtta skulle jag hem o käka frukost eftersom han inte dykt upp, när jag åkte så fick jag syn på en kille som såg allmänt vilsen ut, så jag stannade till och frågade om det möjligtvis var han som letade efter utbildningen.
Mycket riktigt så var det han, så jag körde dit honom innan jag åkte hem för frukost.
När jag skulle åka tillbaka så vevade jag ner rutan på bilen för at få bort lite snö o imma så jag skulle ha nån sikt.
Och vad händer då? Jo rutjäveln åker ner på tvären och vägrar komma upp igen.
Det var bara att sätta sig och åka till en verkstad i närheten av utbildningen för att få skiten lagad.

Efter det gick jag till utbildningen igen och fick ett skåp och kläder, samt svetshjälm och handskar.
Sen blev det en kort rundtur i lokalen.
Efter det var det bara att ställa sig i ett litet bås och börja svetsa.
Idag har jag svetsat MAG, har fått stå hela dagen och dragit linor på plåt för att helt enkelt lära sig att svetsa rakt.
Kan lova att det inte är helt enkelt, men ganska kul. Fast på samma gång blev det ganska långtråkigt att bara stå och göra samma sak hela dagen, men va fan man måste ju lära sig.

Och nu kanske ni undrar hur det gick med bilen??
Den blev allt lagad och 900:- kostade kalaset.
27:- för delen som behövdes bytas och resten för jobbet.. SOM HITTAT!!

Mina fina linjer!

I am your father!!!

Kommentarer
Postat av: Din Fru

Duktig kille!! :-D

2008-11-25 @ 16:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0