Om bloggande (bland annat)

Satt och funderade på varför skriva blogg??
Det är ju inte riktigt som att skriva dagbok, för det finns trots allt bra mycket man inte skulle skriva i en blogg.
Man skriver ju trots allt blogg för att andra läsa den, så det är ganska mycket man lämnar utanför.
Fan man kanske skulle ta och starta en helt anonym blogg, där kan man ju skriva av sig vad fan man vill.
Utan att dom som känner en sitter och läser, och gör dom det så vet om ändå inte vem det är.
Man känner verkligen att man skulle vilja få ur sig en massa skit och tanka som flyger runt i huvudet.
Fast det är klart det finns väl säkert dom som bloggar som skriver väldigt närgånget om sig själva, men sån är inte jag iaf. Sen har vi dom som bloggar bara för att tvinga på folk sina åsikter eller allra värst dom som gör det för att dom är eller vill bli kända.
Fast saken är ju den att man faktiskt bryr sig om hur många läsare man har, man vill att fler ska läsa den.
Man vill ha kommentarer från dom  som läst den.
Men varför???
Då är det ju uppenbarligen inte för sin egen del man skriver, så känner jag iaf.
Vilket gör mig jävligt kluven inför mitt eget skrivande, men jag vetefan jag kör väl på så länge jag har nåt vettigt att skriva.
Vilket ni som läser kanske har märkt att det är inte alltför ofta jag har det.
Nog om det... för stunden.

Nu i helgen var den återträffen (10 år sen högstadiet)
Jag var ju som sagt inte där och efter vad jag har hört så ska jag inte missat nåt.
Det var tydligen inte många alls ifrån den skolan jag gått på.
Fan jag satt härom dagen och lyssnade på musik, spelade upp från mitt nyinköpta usb minne. Och använde då hemmabion, vilket jag för övrigt endast ska göra hädanefter för helvete vilket tryck det är i den.
I alla fall.. jag satt där och lyssnade på musik och blev riktigt sugen på att festa till det, och det var fan inte igår man gjorde det.

Senast jag var onykter var nog ett par månader innan Eddie föddes, och han är 3 och ett halvt år idag. Så det var ju ett tag sen. Men jag har fan inte känt att jag har haft ork till det, och tror inte ens jag skulle ha det nu heller.
Antagligen skulle det räcka med en eller ett par öl så skulle jag sitta och sova i ett hörn.
Men kul skulle det vara, innan jag somnade i hörnet vill säga.

Idol ikvällför det följer ni väl??
Jag hoppas personligen som jag skrivit förut att Johan palm åker ut, av själ som jag oxå skrivit förut.
Fan jag är så jävla uttråkad för stunden... vill bara att nåt kul ska hända, men det lär det inte att göra.
Istället får jag gå ut i köket och börja laga middag, hej o hå!

Sedär, det blev att skriva en gång till idag. Och vem vet jag kanske kommer på mer och får skriva en tredje gång!

Kommentarer
Postat av: din fru

Men ta och festa till det någon helg!! Skulle ju vara roligt för dig...puss*

2008-11-14 @ 20:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0